WARUNKI OGÓLNE GWARANCJI
1. Sprzedawca gwarantuje bezusterkową pracę urządzenia w 24 m-c od daty zakupu wpisanej w kartę gwarancyjną przy sprzedaży konsumenckiej (paragon) i 12 m-c w przypadku faktury.
2. Niniejszą gwarancją objęte są usterki produktu spowodowane wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi.
3. W przypadku niewłaściwego działania urządzenia użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym fakcie sprzedawcę (GWARANTA)
4. Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa Klienta do domagania się zwrotu utraconych zysków lub poniesionych kosztów w związku z awarią urządzenia.
5. Karta GWARANCYJNA powinna być prawidłowo wypełniona, numer seryjny na karcie powinien być zgodny z numerem na urządzeniu.
6. Błędnie wypełniona karta gwarancyjna (lub jej brak) skutkuje brakiem usług serwisowych należnych z tytułu gwarancji.
7. Wykryte w okresie gwarancji wady będą usuwane przez autoryzowany serwis w terminie 14 dni, a w szczególnych przypadkach w terminie 28 dni od daty dostarczenia urządzenia do serwisu.
WARUNKI NAPRAW GWARANCYJNYCH
1. Warunki przyjęcia reklamacji i wykonania naprawy na koszt gwarant:
-
zgłoszenie na piśmie reklamacji u sprzedawcy biuro@virmo.pl lub poprzez formularz : LINK DO WYPEŁNIENIA
-
poprawnie wypełniona karta gwarancyjna , podpisana przez sprzedawcę i właściciela , bez poprawek i skreśleń z danymi właściciela i sprzedawcy zgodnymi z dowodem zakupu .
-
czytelny numer fabryczny urządzenia , zgodny z numerem wpisanym do kart gwarancyjnej .
-
dostarczenie urządzenia do serwisu KOMPLETNEGO, plomby gwarancyjne w stanie nienaruszonym, wraz z dowodem zakupu.
2. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas upływający pomiędzy dniem przyjęcia reklamowanego urządzenia do serwisu LAVOR , a dniem wydania sprawnego urządzenia
3. Reklamowane urządzenie winno być dostarczone z kompletnym wyposażeniem Standardowym , czyste z czytelną tabliczką znamionową i nadrukami .
4. Czyszczenie brudnego urządzenia przed dokonaniem naprawy odbywa się na koszt użytkownika
5. Silnik spalinowy będący podzespołem urządzenia marki LAVOR podlega zasadom eksploatacji określonym przez producenta silnika i procedurze gwarancyjnej świadczonej przez jego autoryzowany serwis w Polsce .
6. W przypadku nieuzasadnionego wezwania serwisu, klient ponosi koszt transportu i czasu poświęconego na ekspertyzę i wyjaśnienie sprawy, według cennika obowiązującego w serwisie .
7. Karta gwarancyjna jest jedyną podstawą do bezpłatnego dokonywania napraw gwarancyjnych. Do dokonywania wpisów w karcie gwarancyjnej jest uprawniony wyłącznie sprzedawca urządzenia.
8. Karta bez właściwych wpisów (daty sprzedaży, nazwa i typ urządzenia, numer fabryczny, pieczątka i podpis sprzedawcy) bądź z poprawkami naniesionymi przez osoby nieupoważnione jest nieważna.
WARUNKI ODMOWY PRZYJĘCIA REKLAMACJI
1. LAVOR odmawia przyjęcia reklamacji w ramach gwarancji tylko w przypadku :
-
dostarczenia zdekompletowanego urządzenia , urządzenia z naruszonymi plombami zabezpieczającymi ,
-
urządzenia powypadkowego (zniszczenie mechaniczne , termiczne ),
-
zniszczenia na skutek pożaru,
-
zalanie lub szkodliwe działanie środowiska (niska lub wysoka temperatura, wilgoć, działanie środków chemicznych)
-
brakiem odpowiednich zabezpieczeń w instalacjach w których pracuje urządzenie ( brak fazy, złe podłączenie urządzenia, zerowanie, zabezpie-czenie przed spadkiem napięcia)
-
ingerencja osób pracujących urządzeniem w układ sterowania i sposób podłączenia urządzenia
-
nieważnego dokumentu gwarancyjnego oraz braku dowodu zakupu ,
-
braku udokumentowanych okresowych przeglądów technicznych urządze-nia przez LAVOR .
2. W razie stwierdzenia przyczyny usterki innej niż wada fizyczna tkwiąca w urządzeniu, LAVOR odmawia uznania reklamacji z tyt. Gwarancji powiadamiając użytkownika w formie pisemnego uzasadnienia .
3. Serwis dokonuje napraw uszkodzeń powstałych z winy użytkownika w okresie gwarancji na zlecenie właściciela, jednak z chwilą gdy uszkodzenie spowoduje trwałe zmiany w jakości lub funkcjonowaniu urządze-nia, gwarancja ulega wygaśnięciu.
GWARANCJĄ JAKOŚCI NIE SĄ OBJĘTE WADY :
1. Spowodowane użytkowaniem urządzenia sprzecznym z instrukcją obsługi, przeznaczeniem oraz nieprawidłowym podłączeniem .
2. Wywołanie pracą bądź składowaniem urządzenia w skrajnie niekorzystnych warunkach, tzn. dużej wilgotności, zapylenia, zbyt niskiej (mróz) bądź wysokiej temperatury otoczenia
3. Części zamiennych i elementów wyposażenia podlegających normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu :
4. Spowodowane zanieczyszczeniami wody , paliwa , powietrza .
5. Powstałe wskutek stosowania innych środków chemicznych niż zalecane przez producenta dla danego typu urządzenia , nie stosowanie się do uwag eksploatacyjnych przy korzystaniu ze środków chemicznych .
6. Termiczne spowodowane stosowaniem niewłaściwego paliwa, zasysania cieczy łatwopalnych, bądź tlących się zanieczyszczeń, zaburzeniem chłodzenia silnika, zaburzeniem wylotu spalin , zastosowaniu niewła-ściwych bezpieczników , zasilaniem urządzenia wodą o wyższej tempera-turze niż wskazana w instrukcji obsługi .
7. Uszkodzenia wynikłe z zaniechania przez użytkownika czynności konserwowych i obsługowych przewidzianych w instrukcji obsługi i dokumentach towarzyszących .
8. Uszkodzenia wynikłe ze stosowania nieoryginalnych , niewłaściwych dla danego modelu części zamiennych i wyposażenia , wykonywaniem napraw i przeróbek przez osoby nieupoważnione .
9. Usterki powstałe wskutek kontynuowania pracy z uszkodzonymi częściami bądź elementami wyposażenia .
10. Gwarant jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu gwarancji za wady urządzenia wynikające z nadmiernego zużycia części czy podzespołów wywołane przez intensywną pracę .
LP | Grupa maszyn | Części i akcesoria |
1. | Urządzenia wysokociśnieniowe |
dysza wodna, nadmierne zużycie lanc, dysza do piaskowania, inżektor, uszczelnienie pompy wysokociśnieniowej, gumowe elementy uszczelniające wysoko i niskociśnieniowe, tłoki, zaworki ssawne i tłoczne, uszkodzenia węża wysokociśnieniowego spowodowane: zgnieceniem materiałowym; mechanicznym lub chemicznym uszkodzeniem osłony zbrojenia węża , zmęczeniem materiałowym; zatarcie układu przeniesienia napędu pompy wywołane brakiem oleju; szczotki silników elektrycznych. |
2. | Odkurzacze, odkurzacze ekstrakcyjne | szczotki, ssawki, wszelki rodzaje filtrów, uszkodzenia turbin ssawnych wywołanych przez zanieczyszczenia (pyły o bardzo małej gramaturze), nie stosowanie odpowiednich filtrów do zasysanego pyłu, zalanie wodą, bądź wypracowanie komutatora, uszkodzenia mechaniczne bądź zmęczeniowe węży ssawnych, zatarcie pompki natryskującej. |
3. | Generatory pary | dysze, nasadki szczotkowe, uszkodzenia spowodowane przez kamień kotłowy |
4. Spowodowane zanieczyszczeniami wody , paliwa , powietrza .
5. Powstałe wskutek stosowania innych środków chemicznych niż zalecane przez producenta dla danego typu urządzenia , nie stosowanie się do uwag eksploatacyjnych przy korzystaniu ze środków chemicznych .
6. Termiczne spowodowane stosowaniem niewłaściwego paliwa, zasysania cieczy łatwopalnych, bądź tlących się zanieczyszczeń, zaburzeniem chłodzenia silnika, zaburzeniem wylotu spalin , zastosowaniu niewła-ściwych bezpieczników , zasilaniem urządzenia wodą o wyższej tempera-turze niż wskazana w instrukcji obsługi .
7. Uszkodzenia wynikłe z zaniechania przez użytkownika czynności konser-wowych i obsługowych przewidzianych w instrukcji obsługi i doku-mentach towarzyszących .
8. Uszkodzenia wynikłe ze stosowania nieoryginalnych , niewłaściwych dla danego modelu części zamiennych i wyposażenia , wykonywaniem napraw i przeróbek przez osoby nieupoważnione .
9. Usterki powstałe wskutek kontynuowania pracy z uszkodzonymi częścia-mi bądź elementami wyposażenia .
10. Gwarant jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu gwarancji za wady urządzenia wynikające z nadmiernego zużycia części czy podzespołów wywołane przez intensywną pracę .